הגרלה מסחרית – או איך לקיים מבצע הגרלות ולהישאר בחיים
למי מאיתנו לא יצא להיתקל בפוסט בפייסבוק או באינסטגרם, אשר הזמין אותו להשתתף בהגרלה של פרסים יקרי ערך? לעיתים המפרסם הוא עסק בפריסה ארצית, ולפעמים מדובר במכולת השכונתית, אבל כך או כך העיקרון דומה: המפרסם מזמין את הגולש להשתתף במבצע הגרלות, עם הבטחה שבסוף המבצע הוא עשוי לזכות בפרסים יקרי ערך. כדי להשתתף בהגרלה, הגולש יתבקש לשתף ברשת החברתית תמונה של המוצר, או להעלות פוסט שמהלל את המוצר. לעיתים יתבקשו הגולשים גם לתייג חברים, לפרסם תגובה, או לתרום לחשיפת המוצר של המפרסם בדרכים אחרות. לבסוף, תיערך הגרלה בין כל הגולשים שהשתתפו בפעילות, ולאחריה יוכרז הזוכה המאושר קבל עם ורשת חברתית. אין ספק שמדובר בכלי שיווקי יעיל במיוחד. האפשרות לזכות בפרסים, בכוחה לגייס גולשים ולהפוך אותם למפרסמים פעילים של המותג. קמפיין כזה מתפשט כמו אש בשדה קוצים, ומייצר למפרסם חשיפה משמעותית. אבל האם ייתכן שקמפיין תמים ובלתי מזיק לכאורה, עלול לטמון בחובו עבירה פלילית? אז למעשה, חוק העונשין אוסר באופן מפורש עריכה של הימורים והגרלות. סעיף...